Om du vil rangere høyt på Google må innholdet på nettstedet ditt være godt – også teksten. 

Om du klarer å ivareta kundens behov i teksten kan være det som avgjør om kunden får lyst til å velge akkurat deg som leverandør. Rangeringen på Google består av mange elementer, og kun Google vet eksakt hvilke. Men det som er helt garantert er at om du ikke svarer på kundens spørsmål og behov på nettsiden din, kommer verken Google eller kunden å rangere deg særlig høyt.

Derfor er det viktig å sørge for at det tekstlige innholdet på nettsiden gjør nettopp det. Finn ut hva kunden ønsker å finne, hvilke oppgaver kunden har i hodet (såkalte toppoppgaver), og gjør ditt beste for å svare på dem. Pass på at du bruker kundens egne ord i tekstene, det vil si de ordene som kunden faktisk bruker når vedkommende søker etter akkurat dine tjenester eller produkter.

Vi kan hjelpe deg med tekstlig innhold til nettsider. Dette kan for eksempel være artikler, innholdsmarkedsføring (Content marketing) eller produkttekster.

Ta kontakt med oss på verene@spinnmedia.no.